marcovervoorde.reismee.nl

Long time no see

Lange tijd geleden dat ik eindelijk weer eens achter de pc zit en mijn blog kan typen.

Er is een hoop gebeurt in de tussentijd en ik kom twee supergave weekenden tegemoet.

Laat ik eerst maar eens weer met school beginnen. School gaat best wel simpel, alleen is het schoolsysteem niet al te best. School hier focust meer op onthouden en veelste weinig op echt leren. Dat zit mij een beetje dwars en veel kunnen zich in mijn mening vinden.

Pre AP Precal: Wat een lastig vak is dat zeg. Gelukkig ben ik deze week uit de klas geswitched omdat het toch te lastig is en te snel gaat. Dat is waar de Pre voor staat, we gaan niet diep in op veel onderwerpen en ik moet teveel uit een andere klas weten die ik nooit in mijn leven heb gehad. De klas is hartstikke gezellig en dat vind ik een beetje jammer om dan eruit te switchen. Ik switch naar Algebra 2 en daar zit een andere exchange student in en mijn beste vriend Hunter Smith.

Ik heb nog niks gekookt met Culinary Arts :( Alleen omdat we een certificaat moesten halen zodat we bevoegd zijn om voor andere te koken. De test was vorige week en als een van de weinigen uit de klas ben ik geslaagd. Dat betekent dus dat we binnenkort beginnen met koken, maar eerst al het gereedschap en de hele keuken begrijpen. Sindskort hebben we een zevende exchange student, Andres uit Spanje, en die zit bij mij in de klas. Hij is nog een beetje verlegen en niet zo sociaal in de school, omdat het nog onbekend voor hem is. We zijn hartstikke goede vrienden en het blijkt dat ons gedrag hetzelfde is, alleen hij moet even uit zijn comfort zone komen.

Sociology is en blijft mijn favoriete vak, de klas gaat hartstikke goed met elkaar om en de leerstof is niet al te moeilijk. De lerares is op het eerste oog angstaanjagend haha, maar als je haar eenmaal leert kennen merk je dat ze hartstikke cool is. Dan is er 1 punt aan haar, maak haar niet boos. Tipje :)

Ohoh, hier komt mijn meest gevreesde vak: US History. Man man man man, dingen onthouden over gebeurtenissen waar ik geen interesse in heb. Veel saai leren dus. Gelukkig is de klas wel interessant. Een paar weken geleden kwam de exchange student uit Servie, Dusan, in de klas en er was een plek vrij naast mij. Blijkt dus dat die gozer superslim is en dat komt wel eens goed uit. Jammer genoeg is de klasindeling verandert en zit ik nu in een best saai groepje.

Tennis, jaaaaa tennis. Ik word al beter en dat is te merken. Dat gevoel wanneer je ziet dat er progressie is. AWESOME!. Nadeel is dat het voor school is en dat je vroeg moet opstaan. Het vroeg opstaan is echt horror soms. Dan mag je nog eens een uur tennissen en dan nogeens naar school.

Accounting, meest bijzondere klas van het jaar. Klasgenoten zijn grappig, dom of stinken uit hun mond. Wat het zo bijzonder maakt? Er is dus een meisje........ die voor me zit en tja ze is bijzonder/perfect en ik kom er later op terug. De gozer die links van me zit is een echte "redneck" en cool. De gozer rechts van me, hij stinkt verschrikkelijk uit zijn mond, is dit jaar naar prosper verhuist vanuit Californie. The thing about him...... hij denkt dus dat hij helemaal geweldig is, en it PISSES ME OFF! Ik merk dus al zoveel verandering in mijn Engels, maar toch stotter ik soms. Wat doet hij dan, gaat me er belachelijk voor maken. NEWSFLASH! Bro, je stinkt en je moet je mond houden. Beetje frusterende gozer.

Physics is ook een bijzondere klas, meeste klassen laten zien dat niet alle amerikanen stom zijn. Physics moet dat weer verpesten. Manmanman wat een stelletje leeghoofden zitten daar xD. Tuurlijk zitten er intelligente mensen tussen, maar de domme mensen springen er toch echt wel bovenuit. Ook zit er dus een gozer in deze klas en hij is obsessed with me. Hij stalkt me tijdens alle pauzes, zoekt me op, gaat onuitgenodigd aan een tafel zitten die duidelijk vol is en beweert dat hij mijn beste vriend is. Er gaat een moment komen dat ik toch echt moet gaan vertellen dat hij het een beetje verkeerd ziet allemaal. Daarnaast, physics is simpel omdat ik alles al een keer heb gehad. Enige factor dat het moeilijker maakt is het Engels.

Last but not least: English 3. Lastig, maar te doen. De leraar is echt geweldig, je kan hem bijna alles flikken en dan lacht hij daarom. Recent hadden we zelfs een steen papier schaar toernooi tijdens zijn klas. De nieuwste exchange student is ook in deze klas. Verder is er niet veel te vertellen over English 3.

Dan nu naar de hoogtepunten van deze weken, eigenlijk alleen in deze weken. Terugkomend op het meisje van Accounting, sommigen hebben misschien de foto gezien. Tijdens de pep-rally van vorige vrijdag werden alle 8 exchange students aangekondigd. Ik mocht een speech houden en ook mocht ik iets anders speciaals doen. Na de speech heb ik het meisje van Accounting, Caroline, uitgevraagd naar het aankomende homecoming gala.

Vandaag ben ik naar de Texas State Fair geweest, een gigantisch kermis, en het was leuk. Nadeel was dat alles zo abnormaal duur was.

Dit was het dan, sorry dat het zo lang duurde voor deze post.

Peace

Reacties

Reacties

Caroline

cool cool supercool! You were so sweet that you asked me for homecoming and I can't wait to go with you!!!

You say at the beginning that you're gonna do something amazing the next couple weeks. What's it? Are you maybe going to Oklahoma? That's soo cool! As long as you don't hang out too much with the pretty girls over there, especially Tessa, then it's fine.

Can't wait to be with you my dear

Caroline

PEACE !

Casper de Hoog

FIIIIIIIIIIX

Wil Boutkan

Ha ,,die Marc leuk je mail te lezen heel wat allemaal en ook je school fijn dat je het zo naar je zin hebt Wij wensen jou daar een hele mooie tijd met alle gezellige mensen om je heen groetjes van Ome Henk Tante Wil en ook groetjes van oma v vliet

Ellen vellekoop

Hey Marc, wat leuk om je belevenissen te lezen. En wat stoer dat je het allemaal doet. Lijkt me heel bijzonder om in zo'n ander leven te stappen! Maar zo te lezen hoor je er al helemaal bij! Jammer dat ze geen veld hockey hebben. Maar tennis is ook leuk toch. Enne je moeder zal wel blij zijn met je kooklessen. De meeste studenten hier komen niet verder dan macaroni met ketchup en kaas. En hoe zit t nou met sweet Caroline? Is ze je date of je girlfriend? Of ingewikkeld haha? Nou Marc, ik blijf je volgen want ik vind het harstikke leuk en interessant om te lezen wat je allemaal mee maakt! En je schrijft ook heel leuk. Enjoy en take care! Groetjes ook van Joost

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active